[TRNSYS-users] characteristics of a house in the South of France or Spain

Corinne Rogiest crogiest at ulg.ac.be
Tue Sep 9 00:16:59 PDT 2008

Hello all,

For a project, I have to simulate the sensible energy demands (heating and cooling) of a typical house of the South of France or Spain.
I need, to this project, geometry, glass type, wall type( lyers) and others characteristics of this type of house.
If someone has some information, would you, please, send me?
Thanks.

Corinne

 Bonjour à tous,

Pour un projet, je dois modéliser les demandes en chaud et en, froid d'une maison typique du Sud de la France. J'ai besoin de données géométriques (plans), de caractéristiques des fenêtres et des murs (épaisseur et nature des différentes couches).
Si vous possédez ce type d'informations, pourriez-vous, S.V.P., me les envoyer?
Merci.
Corinne

Corinne Rogiest-Lejeune
 Ingénieur de recherche.
Université de Liège, Département des sciences et gestion de l'environnement
BAT. BE-009 FUL, avenue de Longwy, 185   6700 Arlon , Belgium
Tél : +32 63 230847   Fax : +32 63 230897
Email: crogiest at ulg.ac.be